DEFINITII
Site sau AlfaMarket.ro – Domeniul AlfaMarket.ro si subdomeniile acestuia, aflate in proprietatea SC ALFA NOVA SRL (CUI 43767903).
Client – Persoana fizica sau juridica care are sau obtine acces la Site, anterior sau ulterior crearii unui cont.
Comanda – Document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Cumparator prin care Cumparatorul transmite Vanzatorului, prin intermediul Site-ului, intentia sa de a achizitiona Bunuri si Servicii de pe Site.
Contract la distanta – Conform definitiei cuprinse in OUG 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative art. 2 punctul 7, astfel cum aceasta a transpus Directiva 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor: orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari sau de prestare de servicii la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanta, pana la si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul;
Tranzactie – Incasare sau rambursare a unei sume rezultata din vanzarea unui produs / serviciu de catre AlfaMarket.ro catre Client, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de catre AlfaMarket.ro sau prin transfer bancar sau prin alte modalitati de plata, indiferent de modalitatea de livrare.
Canale de comunicare AlfaMarket.ro – Totalitatea modalitatilor prin care Clientul poate lua legatura cu reprezentantii AlfaMarket.ro, incluzand dar fara a se limita la E-mail / Whatsapp / Apel telefonic / Formular de contact.
INTRODUCERE
Multumim pentru interesul fata de compania, site-ul si produsele pe care le comercializam prin intermediul magazinului nostru online!
Va rugam sa cititi acest document cu atentie. Acest document (denumit in continuare „Prezentul document”, „Contractul” sau „Termenii si Conditiile”) reprezinta conditiile utilizarii site-ului AlfaMarket.ro de catre Client si conditiile plasarii de comenzi de produse prin intermediul Site-ului, inclusiv conditiile de livrare si de retur. Prin navigarea pe Site sau prin plasarea unei comenzi sunteti de acord cu Termenii si Conditiile descrise mai jos. Acest document reprezinta o conventie legala – un contract intre Client si AlfaMarket.ro. Va rugam sa cititi si Politica noastra de confidentialitate si Politica privind utilizarea modulelor cookie, inainte de a naviga pe Site sau a plasa o comanda. Daca nu sunteti de acord cu acesti Termeni sau cu Politicile indicate mai sus, va rugam sa nu utilizati Site-ul.
PREZENTUL CONTRACT, OBLIGATIVITATE, CONTACT
Clientul intelege ca atat prezentul contract, cat si toate politicile la care acesta face referire (e.g., Politica de confidentialitate, Politica privind utilizarea modulelor cookie) au caracter obligatoriu fata de el. Prin navigarea pe Site sau prin plasarea unei comenzi, Clientul isi ia angajamentul ca va respecta prezentul contract si politicile indicate.
AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a modifica oricand si fara notificare prealabila acesti Termeni. Comenzii Clientului i se vor aplica termenii care sunt in vigoare la momentul plasarii comenzii. Accesand Site-ul, Clientul va gasi intotdeauna cea mai recenta versiune a Termenilor.
AlfaMarket.ro nu poate garanta faptul ca orice produse care au fost incluse la un moment dat pe Site vor fi disponibile in orice moment. AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a inceta oricand comercializarea unui produs.
Pentru intrebari sau neclaritati, Clientul poate contacta AlfaMarket.ro la salut@alfamarket.ro, prin completarea formularului de contact sau prin alte canale de comunicare AlfaMarket.ro. AlfaMarket.ro va raspunde la aceste solicitari in cel mai scurt timp posibil.
CINE SUNTEM?
Site-ul AlfaMarket.ro apartine SC ALFA NOVA SRL, societate de nationalitate romana cu sediul social in Iasi, Str. Petre Ispirescu, nr. 3, bl. A3, sc. B, et. 5, ap. 2, camera 3, inmatriculata in Registrul Comertului sub nr. J22/617/2021, avand codul fiscal 43767903.
AlfaMarket.ro publica pe Site datele complete si corecte de identificare si contactare de catre Client.
Prin utilizarea formularului de contact sau al serviciului prezent pe Site, Clientul declara si accepta sa fie contactat prin orice mijloc disponibil, incluzand si mijloacele electronice, de catre AlfaMarket.ro (fara insa a exista o obligatie din partea AlfaMarket.ro in acest sens), intelegand ca prin completarea informatiilor cu privire la datele sale de contact, precum nume, prenume, adresa de e-mail, nr. de telefon etc., aceste date urmeaza a fi prelucrate si evidentiate in baza de date in scopul imbunatatirii relatiilor comerciale, respectiv in scopul bunei desfasurari a activitatii economice si comerciale ale companiei.
Completarea partiala sau integrala a formularului de contact si trimiterea acestuia nu reprezinta in niciun fel un angajament din partea AlfaMarket.ro de a contacta Clientul.
Accesarea Site-ului sau trimiterea de e-mail-uri sau notificari adresate AlfaMarket.ro se realizeaza in mod electronic, telefonic, sau prin orice alt mod de comunicare disponibil Clientului, considerandu-se astfel ca acesta consimte primirea notificarilor din partea AlfaMarket.ro in modalitate electronica si/sau telefonica, incluzand si comunicari prin e-mail, mesaje scurte (SMS) sau prin anunturi pe Site.
Clientul declara in mod expres ca datele de contact furnizate ii apartin (adresa de email, numar de telefon, adresa de livrare) si ca vor putea fi folosite de catre AlfaMarket.ro in comunicarile sale cu acesta.
NEWSLETTERE, NOTIFICARI SI ALERTE
In momentul in care Clientul plaseaza o comanda sau isi creeaza un cont pe Site, acesta isi poate exprima acordul cu privire la primirea de newslettere si/sau alerte din partea AlfaMarket.ro prin modalitate electronica si/sau telefonica, incluzand si comunicari prin e-mail, mesaje scurte (SMS) sau prin anunturi pe site.
Datele preluate de la Client in scopul expedierii newslettere-lor si/sau alertelor, pot si vor fi folosite de catre AlfaMarket.ro in limitele Politicii de confidentialitate.
Renuntarea la primirea newslettere-lor si/sau alertelor de catre Client se poate face in orice moment:
- Folosind legatura special destinata din cadrul oricaror newslettere si/sau alerte primite (in partea de jos a e-mail-ului), acolo unde aceasta optiune este tehnic posibila;
- Prin contactarea AlfaMarket.ro la adresa de email salut@alfamarket.ro, fara nicio obligatie ulterioara a vreunei parti fata de cealalta sau fara ca vreo parte sa poata sa pretinda celeilalte daune-interese.
AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a elimina din baza sa de date orice Client care si-a exprimat anterior consimtamantul de a primi newslettere si/sau alerte, fara nici un angajament ulterior din partea AlfaMarket.ro si fara notificare prealabila a acestuia.
DATE CU CARACTER PERSONAL
Site-ul prelucreaza date cu caracter personal furnizate de Client sau colectate din alte surse astfel cum este descris pe larg in Politica de confidentialitate.
AlfaMarket.ro respecta legislatia nationala si europeana privind protectia datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
Prin vizitarea si/sau utilizarea Site-ului, plasarea de comenzi sau prin interactiunea cu AlfaMarket.ro prin orice metoda si/sau orice mijloc de comunicare la distanta, Clientul este de acord cu prelucrarea datelor sale cu caracter personal, astfel cum este descris in Politica de confidentialitate
Clientul declara, totodata, ca toate datele personale si informatiile transmise catre AlfaMarket.ro sunt corecte. In masura in care datele nu apartin Clientului, acesta declara ca a obtinut acordul scris si prealabil al persoanei vizate, ale carei date le transmite catre AlfaMarket.ro, sau declara ca transmite datele in baza altui temei legal conform Regulamentului (UE) nr. 679/2016.
Prin accesarea contului si utilizarea parolei personale Clientul este responsabil pentru toate actiunile care decurg din folosirea acesteia. AlfaMarket.ro nu poate fi facuta responsabila pentru erorile/incidentele survenite in urma neglijentei Clientului privind securitatea si confidentialitatea contului si parolei sale.
Este posibil ca AlfaMarket.ro sa colecteze informatii prin module cookie sau alte tehnologii similare, precum adresa IP, detalii privind navigatorul sau dispozitivul utilizat. Va recomandam sa accesati si sa parcurgeti Politica noastra privind utilizarea modulelor cookie.
Clientul, in conformitate cu dispozitiile si normele privind protectia datelor cu caracter personal, are dreptul de a solicita STERGEREA datelor sale personale prelucrate in scop comercial de catre AlfaMarket.ro in baza contractului agreat de parti, iar in acest sens poate formula solicitarea scrisa pe adresa de email salut@alfamarket.ro.
AlfaMarket.ro nu solicita Clientilor sai prin niciun mijloc de comunicare (e-mail/telefonic/SMS/ etc.) informatii referitoare la date confidentiale, conturi/carduri bancare sau parole personale.
Clientul isi asuma intreaga responsabilitate pentru divulgarea unui tert a datelor sale confidentiale.
AlfaMarket.ro declina orice responsabilitate in situatia in care un Client ar fi / este prejudiciat sub orice forma de catre un tert care ar pretinde ca este/reprezinta interesele AlfaMarket.ro.
Clientul va informa AlfaMarket.ro asupra unor asemenea tentative, folosind canalele de comunicare AlfaMarket.ro.
AlfaMarket.ro nu raspunde de continutul, calitatea sau natura altor site-uri la care se ajunge prin legaturi de pe Site, indiferent de natura acestor legaturi. Pentru respectivele site-uri, raspunderea o poarta, integral, proprietarii acestora.
AlfaMarket.ro este exonerata de orice vina in cazul utilizarii siteurilor si/sau al continutului transmis catre Client, prin orice mijloc (electronic, telefonic etc.), prin intermediul siteurilor, e-mail-ului sau al unui angajat al AlfaMarket.ro, atunci cand aceasta utilizare a continutului poate sau produce pagube de orice natura Clientului si/sau oricarui tert implicat in acest transfer de continut.
REGULI PRIVIND UTILIZAREA SITE-ULUI
Prin accesarea, vizitarea, plasarea unei comenzi sau desfasurarea oricarei alte activitati pe Site, Clientul se angajeaza sa respecte urmatoarele reguli:
- Clientul va utiliza Site-ul exclusiv pentru efectuarea comenzilor legitime sau pentru informare;
- Clientul nu va efectua nicio comanda falsa sau frauduloasa, in caz contrar AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a anula comanda si informa autoritatile competente sau de a se adresa justitiei pentru recuperarea oricaror prejudicii cauzate;
- Clientul va furniza informatii reale, exacte, complete si actualizate;
- Clientul va respecta drepturile de proprietate intelectuala cu privire la orice element regasit pe Site.
- Clientul nu va desfasura niciun fel de actiune care ar putea aduce orice fel de prejudiciu AlfaMarket.ro, in caz contrar AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a se adresa justitiei pentru recuperarea oricaror prejudicii cauzate.
Pentru a putea plasa in mod legal o comanda pe Site, Clientul trebuie (1) sa aiba peste 18 ani si/sau capacitate deplina de exercitiu; (2) sa fie de acord cu prezentul Contract; si (3) sa furnizeze catre AlfaMarket.ro informatii de identitate si de contact reale, complete si actualizate.
Site-ul nu vinde produse catre minori. Daca aveti sub 18 ani, va rugam sa apelati la un parinte / tutore pentru a plasa comanda in numele dvs. sau pentru a autoriza plasarea unei comenzi.
AlfaMarket.ro nu ofera niciun fel de garantii directe sau indirecte ca:
- Serviciul va fi potrivit cerintelor clientului;
- Serviciul va fi neintrerupt, sigur sau fara erori de orice fel;
- Produsele/serviciile obtinute gratis sau contra-cost prin intermediul serviciului vor corespunde cerintelor sau asteptarilor clientului.
AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a limita sau restrictiona accesul Clientului la Site (de a nu-l include in campanii de fidelizare, de a-i permite sa comande doar cu plata in avans, etc.) precum si dreptul de a anula comenzile deja plasate in urmatoarele cazuri:
- Plasarea si refuzarea de catre Client a cel putin 2 comenzi in sistemul de plata la livrare;
- Anularea a cel putin 2 comenzi de catre Client, pe Site, sau prin notificare din partea Clientului, trimisa catre canalele de comunicare AlfaMarket.ro;
- Modificarea comenzilor in sensul renuntarii la cel putin 2 de produse lunar din comenzile plasate, prin comunicare trimisa catre canalele de comunicare AlfaMarket.ro;
- Folosirea unui limbaj tendentios;
- Incalcarea dreptului de proprietate intelectuala;
- Alte situatii similare sau prin care accesul la Site al Clientului sau actiunile acestuia ar putea prejudicia in vreun fel AlfaMarket.ro.
Acest drept poate fi exercitat in orice moment si nu este necesara notificarea Clientului in acest sens.
De asemenea AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a sesiza autoritatile competente pentru tragerea la raspundere administrativa/penala a oricaror fapte antisociale si de a se adresa justitiei pentru recuperarea in integralitate a oricaror prejudiciilor cauzate, prezente sau viitoare, inclusiv beneficiile nerealizate si cheltuielile de judecata (inclusiv onorariile avocatilor).
AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a introduce bannere publicitare de orice natura si/sau legaturi pe oricare pagina a Site-ului, cu respectarea legislatiei in vigoare.
INCHEIEREA CONTRACTULUI
Contractul dintre Client si AlfaMarket.ro se incheie in momentul in care comanda Clientului este acceptata de AlfaMarket.ro prin trimiterea unei notificari electronice prin care aceasta este confirmata.
In masura in care comanda nu este acceptata, dar Clientului i-au fost retrase sume de bani, AlfaMarket.ro va proceda la rambursarea acestor sume in cel mai scurt timp.
AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a decide, in mod unilateral si fara a preciza motivul, incheierea sau nu a unui contract de vanzare. AlfaMarket.ro nu va avea nicio raspundere fata de Client in situatia in care AlfaMarket.ro refuza sa dea curs unei comenzi. Dreptul de proprietate asupra produselor se va transfera catre Client numai dupa ce acesta a realizat plata tuturor sumelor datorate pentru produse, inclusiv a costurilor de livrare, daca este cazul.
Contractul este incheiat pe durata determinata. Acesta va fi considerat ca fiind incetat in momentul in care partile isi vor fi executat obligatiile reciproce in termenele si conditiile stabilite prin prezentul document.
PRODUSE, DISPONIBILITATE, PRET, PLATA, LIVRARE
AlfaMarket.ro nu garanteaza ca produsele care s-au gasit la un moment dat pe Site vor fi disponibile in orice moment pentru achizitionare. AlfaMarket.ro nu va avea nicio raspundere fata Client in situatia in care un produs nu se mai regaseste pe Site. Desi AlfaMarket.ro isi da silinta ca informatiile privind disponibilitatea produselor sa fi actualizate in timp real pe site, AlfaMarket.ro nu poate garanta faptul ca aceste informatii vor fi actualizate in orice moment. Toate comenzile vor depinde de existenta produselor in stoc.
In imaginile produselor si/sau serviciilor, AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a utiliza si alte produse (accesorii, decor etc.) care pot sa nu fie incluse in costurile produselor respective si implicit nu vor fi livrate la achizitia produselor.
AlfaMarket.ro poate adauga la vanzare pe Site produsele resigilate. Acestea sunt produse functionale, testate, care pot avea de la caz la caz, ambalajul deteriorat, mici imperfectiuni estetice, zgarieturi, lovituri sau care au fost dezambalate si expuse sau asamblate deja. Perioada de garantie este specificata pentru fiecare produs resigilat in parte. In cazul bunurilor resigilate, certificatul de garantie este emis de catre AlfaMarket.ro, iar garantia poate sa acopere o perioada diferita fata de perioada de garantie a aceluiasi produs nou, sigilat. Conditiile de utilizare, manipulare si transport ale unui bun resigilat sunt aceleasi cu cele pentru produsele noi, sigilate si beneficiaza de aceleasi servicii daca nu este stipulat altfel in pagina produsului. Exista posibilitatea ca pachetul produsului resigilat sa nu contina toate accesoriile originale, documentatia, instructiuni de utilizare sau asamblare sau parti din ambalajul original. Recomandam verificarea imediat dupa receptie a acestor produse resigilate. Produsele resigilate beneficiaza de 14 de zile drept de retur. Prin plasarea comenzii, Clientul declara ca a citit si inteles descrierea produsului resigilat si a eventualelor defecte sau lipsuri (de la caz la caz – mici imperfectiuni estetice, lipsa unor accesorii, a documentatiei, a ambalajului original etc.), motiv pentru care dupa expirarea perioadei de retur, Clientul nu poate solicita returnarea produsului din cauza faptului ca produsul era resigilat sau avea eventualele defecte sau lipsuri care au fost prezentate pe pagina produsului de pe Site.
Pot exista cazuri in care ca produsele apar pe site ca fiind in stoc, dar ele sa nu fie de fapt disponibile. In astfel de situatii, daca Clientul a plasat deja comanda, acesta va fi informat cu privire la indisponibilitatea produselor iar suma platita de acesta va fi rambursata, cu acordul sau. AlfaMarket.ro ii poate de asemenea recomanda Clientului produse similare, la valoare egala sau apropiata. In cazul in care Clientul nu doreste sa comande produsele recomandate de AlfaMarket.ro, comanda va fi anulata iar sumele de bani vor fi rambursate in cel mai scurt timp.
AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a oferi, suplimentar fata de sumele cuvenite rambursabile si reduceri promotionale suplimentare (gratuit) pentru orice produs ce a fost comandat si a devenit, ulterior confirmarii comenzii, indisponibil pentru livrare.
Pretul produselor este afisat in lei (RON) pe Site si include taxa pe valoare adaugata. In masura in care exista o eroare cu privire la pretul afisat pe site, AlfaMarket.ro va aduce Clientului la cunostinta acest lucru in cel mai scurt timp, urmand sa returneze suma de bani achitata suplimentar sau sa ii solicite acestuia o suma de bani suplimentara, dupa caz. In cazul in care noul pret nu este multumitor pentru Client, sau daca acesta nu raspunde la solicitarea AlfaMarket.ro sau Clientul nu poate fi contactat, AlfaMarket.ro va anula comanda si va rambursa cat mai curand posibil suma de bani achitata.
Preturile produselor sau descrierea acestora vor putea fi actualizate/modificate in orice moment, iar aceasta actualizare/modificare va inlocui orice pret sau descriere anterioara. Comenzii Clientului i se vor aplica preturile si descrierea de la momentul plasarii efective a comenzii.
Plata produselor comandate se poate face astfel: in numerar la livrare (ramburs), prin ordin de plata/transfer bancar in avans sau plata cu cardul online. Este posibil ca unele produse sa poata fi comandate utilizand doar una sau mai multe dintre aceste modalitati de plata.
In cazul in care Clientul opteaza pentru plata online cu cardul bancar, procesarea datelor de pe cardul Clientului se face prin solutiile integrate specific, furnizori ai AlfaMarket.ro de solutie software de facilitare a comertului electronic, adica servicii de plata, administrare plati si protectie antifrauda. AlfaMarket.ro nu va stoca niciun fel de date referitoare la Client sau cardul acestuia.
In cazul in care Clientul opteaza pentru plata prin card, institutia emitenta va proceda la validarea si autorizarea platii. In situatia in care tranzactia nu se proceseaza din motive independente de AlfaMarket.ro (e.g., fonduri inexistente pe card, card expirat etc.), contractul dintre AlfaMarket.ro si Client nu se incheie iar AlfaMarket.ro nu va avea nicio obligatie in ceea ce priveste livrarea produselor. In aceasta situatie Clientul poate selecta o alta metoda de plata sau poate incerca din nou procesarea platii cu un card valid.
In cazul platilor online cu cardul AlfaMarket.ro nu este / nu poate fi facuta responsabila pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Client, incluzand dar nelimitandu-se la comisioane de conversie valutara aplicate de catre banca emitenta a cardului acestuia. Responsabilitatea in astfel de imprejurari o poarta numai Clientul.
AlfaMarket.ro NU poate fi obligata sa ofere optiunea de plata a comenzii in numerar, la livrare (la curier) pentru clienti cu istoric dovedit de a refuza/anula comenzi sau care prin activitatea lor contrara uzantelor normale si a bunei-credinte pot produce in orice fel daune Site-ului, societatii ALFA NOVA SRL si /sau partenerilor sai.
Taxele de transport sau de livrare nu sunt incluse in pret, cu exceptia anumitor oferte care vor fi aduse la cunostinta Clientului, daca va fi cazul, prin intermediul Site-ului.
Timpul orientativ de livrare a unei comenzi poate fi comunicat inainte sau dupa plasarea acesteia si este un interval de zile influentat de: transportul bunurilor de la furnizorul de marfa al AlfaMarket.ro, timpii de procesare in centrul logistic al furnizorului initial si in depozitul AlfaMarket.ro, zile lucratoare din luna, numarul produselor din comanda si timpii de procesare a fiecarui produs etc. Clientul accepta ca prin cumularea a mai multe produse intr-o comanda, este posibil ca livrarea produselor sa poata fi intarziata pana la data cea mai indepartata.
Clientul este rugat sa retina faptul ca in anumite situatii, cum ar fi perioada Sarbatorilor, Black Friday sau cu alte astfel de ocazii, timpul de livrare se poate prelungi, fapt ce poate rezulta din aglomerarea firmelor de curierat sau din alte motive independente de AlfaMarket.ro. Intarzierea livrarii nu se va datora actiunilor sau inactiunilor AlfaMarket.ro, ci unui eveniment exterior AlfaMarket.ro, situatie in care Clientul este de acord sa nu solicite atragerea raspunderii AlfaMarket.ro in nicio circumstanta.
AlfaMarket.ro poate derula campanii privind livrarea gratuita (perceperea unei taxe de livrare in suma de 0 (zero) LEI. Livrarea gratuita se aplica pentru articole vandute de catre AlfaMarket.ro, cu valoare totala peste 299 RON, care sunt achitate cu plata in avans (plata online cu card bancar), numai in anumite conditii, incluzand dar nelimitandu-se la:
- Mentinerea contractului/comenzii in formula initiala (fara modificari/amanari);
- Modificarea comenzii la initiativa AlfaMarket.ro: modificari privind perioada de livrare (in special amanari), produse care devin indisponibile, alte erori de sistem, etc.
Pentru a asigura integritatea produselor mici sau fragile si pentru a imbunatati perioada de livrare, AlfaMarket.ro poate trimite o comanda cu mai multe expeditii separate (chiar si in zile separate). Clientul poate verifica numarul de expeditii al unei comenzi si statusul acestora in sectiunea aferenta de pe Site. AlfaMarket.ro nu garanteaza in niciun fel ca o comanda este transmisa intr-o singura expeditie si nici nu solicita taxe suplimentare pentru livrarea in doua sau mai multe expeditii. Modul de impachetare si livrare este la libera alegere a AlfaMarket.ro, cu respectarea obligatiei de livrare integrala a produselor in perioada asumata.
Facturarea produselor achizitionate se face exclusiv in RON, folosind informatiile furnizate de Client in formularul destinat. AlfaMarket.ro nu raspunde de corectitudinea informatiilor furnizate de Client pentru factura sau de imposibilitatea deducerii unor cheltuieli datorita informatiilor furnizate incorecte de catre Client.
AlfaMarket.ro poate refuza o comanda in urma unei notificari prealabile adresate Clientului, fara a exista obligatii intre parti si fara ca o parte sa poata pretinde daune, pentru urmatoarele situatii:
- Esuarea / invalidarea tranzactiei online;
- Neacceptarea platii de catre procesatorul de plati sau de catre banca emitenta a cardului utilizatorului / a tranzactiei;
- Furnizarea de date incomplete sau incorecte de catre Client;
- Activitatea Clientului poate produce daune Site-ului, societatii Alfa Nova SRL si /sau partenerilor sai;
- Clientul foloseste Site-ul intr-un mod neconform uzantelor normale si bunei-credinte sau isi exercita drepturile in scopul de a vatama sau pagubi AlfaMarket.ro intr-un mod excesiv si nerezonabil, contrar bunei-credinte;
- Livrari consecutiv esuate din culpa Clientului;
- Alte motive obiective.
Inainte de a valida comanda Clientului si inainte de a expedia produsele, AlfaMarket.ro are dreptul sa contacteze Clientul, prin orice mijloc disponibil / agreat de AlfaMarket.ro (de exemplu telefonic sau e-mail), pentru a obtine confirmarea personala de catre Client a datelor sale de identificare si livrare. Clientul accepta ca AlfaMarket.ro nu poate fi fortata sa valideze / livreze produse catre persoane care nu au confirmat datele de livrare si identificare.
O comanda plasata poate fi anulata de catre Client doar inainte de expedierea acesteia prin solicitarea in scris din partea Clientului prin canalele de comunicare AlfaMarket.ro, mentionand clar anularea si numarul comenzii.
In cazul in care exista diferente intre numarul de produse comandate si continutul coletului, Clientul are obligatia de a notifica AlfaMarket.ro in maximum 24 de ore de la receptia coletului, utilizand canalele de comunicare AlfaMarket.ro, cu detaliile aferente solicitate de catre AlfaMarket.ro (foto, video, explicatii etc.).
AlfaMarket.ro nu isi asuma raspunderea in cazul in care coletul nu este livrat din cauza faptului ca adresa furnizata de Client pentru livrarea comenzii este incorecta sau incompleta. Clientul este in totalitate responsabil de verificarea adresei introduse in momenul plasarii comenzii.
DREPTUL DE RETRAGERE
Potrivit OUG 34/2014, Clientul (persoana fizica) are dreptul de se retrage din Contract si poate returna produsele achizitionate fara vreun motiv anume in termen de 14 zile din ziua in care Clientul sau o terta parte mandatata de acesta, alta decat transportatorul, a intrat in posesia fizica a produselor, fiind indreptatit astfel sa primeasca intreaga contravaloare platita.
In cazul in care Clientul este persoana juridica si doreste retragerea din Contract, conform dispozitiilor OUG 34/2014 persoanele juridice nu intra in categoria consumatorilor, iar AlfaMarket.ro este indreptatita sa nu accepte returul / retragerea din contract a persoanelor juridice. Totodata, AlfaMarket.ro este indreptatita sa nu accepte returul cantitatilor mari de produse din partea persoanelor juridice.
Pentru retragerea din contract, Clientul va notifica AlfaMarket.ro despre intentia sa de returnare a produselor prin canalele de comunicare AlfaMarket.ro, inainte de expirarea perioadei de retragere. In urma primirii cererii de retur AlfaMarket.ro va trimite curierul la adresa indicata de Client. Produsul returnat trebuie sa fie fara urme de uzura, sa contina toate componentele, sa fie in ambalajul original, cu instructiunile cu care a fost livrat (daca este cazul), ambalat corespunzator pentru a preveni deteriorarile din timpul transportului, in conditii perfecte pentru a putea fi revandut. In caz contrar AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a opri între 50%-100% din valoarea rambursului, pentru recuperarea prejudiciului si/sau aducerea produsului la conformitate, daca acesta se afla intr-o stare de diminuare a valorii de revanzare (nu are toate componentele, prezinta deficiente, nu au documentatia initiala sau alte cauze care modifica produsul initial). In cazul in care Clientul nu este de acord cu aceasta taxa, produsul ii va fi reexpediat pe cheltuiala sa. Costul de livrare a returului va fi suportat de Client, prin scaderea acestuia din valoarea rambursata. Nu se vor accepta colete de retur din partea Clientilor care nu au facut in prelabil o cerere de retur si nu se va accepta plata prin sistemul ramburs la destinatie. Plata transportului nu se face la adresa de returnare produse AlfaMarket.ro si nu se vor accepta colete cu plata ramburs. In cazul in care Clientul foloseste alt curier decat cel agreat de AlfaMarket.ro sau alte modalitati de livrare (posta, personal etc.), AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a refuza coletele respective.
In cazul in care Clientul nu impacheteaza produsele destinate returului corespunzator pentru protejarea / manipularea acestora, curierul desemnat sa ridice bunurile respective este indreptatit sa nu le preia pe cheltuiala AlfaMarket.ro. In cazul in care Clientul trimite produsele impachetate necorespunzator pentru protejare / manipulare, prin alta metoda (alt curier, posta romana, predare personala etc.) este raspunzator de orice distrugeri, defecte, descompletari constatate la receptia returului. Prevederile de mai sus nu se refera la ambalajul original al produselor ci la orice ambalaj care conform standardelor de curierat sunt in masura sa protejeze produsele in functie de specificul lor (material, dimensiuni etc.).
Nu pot fi returnate produse personalizate, produse comestibile, vouchere, produse intime sau de igiena, cadouri de tip DIY (Do It Yourself), obiecte de bucatarie utilizate, epilatoare, produse pentru slabit, plasturi, obiecte de masaj si orice alte produse care intra in contact cu pielea prin folosire, piese vestimentare purtate sau desigilate (chiar daca nu au fost folosite): pijamale, halate, sosete. De fapt, produsele de igiena (care prin folosire intra in contact cu pielea) se pot returna doar daca sunt sigilate. Daca au fost desigilate (indiferent daca au fost sau nu folosite) nu se pot returna din motive de protectie a sanatatii si motive de igiena.
Clientul AlfaMarket.ro nu va putea sa returneze produsele achizitionate si/sau nu va pretinde orice alte daune-interese/despagubiri, in urmatoarele situatii:
- In cazul in care cererea de returnare are data de expediere a notificarii intentiei de returnare care depaseste perioada de 14 zile prevazute, calculata din ziua livrarii coletului;
- In cazul in care produsul returnat nu se afla in aceeasi stare in care a fost livrat catre Client (cu documentele care l-au insotit, cu toate componentele etc);
- In cazul in care au fost comandate si livrate produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Client (costume de baie si articolele de tip lenjerie intima, bijuterii si accesorii pentru par si altele ca acestea).
GARANTIA PRODUSELOR
AlfaMarket.ro respecta prevederile de garantie conform legislatiei romanesti in vigoare. Garantia se aplica conditiilor normale de utilizare si este valabila numai pentru produsele achizitionate de catre Client de la AlfaMarket.ro. Produsele beneficiaza de o garantie de conformitate conform prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 140/2021 si Legii 449/2003, astfel cum aceasta a transpus Directiva 1999/44/CE privind vanzarea de bunuri de consum si garantiile conexe. Daca in prezentarea produsului este precizat un termen extins de garantie, se aplica termenul mai lung. In acest context, raspunderea AlfaMarket.ro este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat din ziua livrarii produsului, pentru produsele cu o durata medie de utilizare de cel putin 2 ani. Garantia presupune rambursarea valorii pentru produsele neconforme, inlocuirea sau repararea acestora.
Certificatul de garantie al produselor comercializate pe Site este emis de catre AlfaMarket.ro sau de catre terte parti si va fi livrat clientului impreuna cu produsul sau produsele comandate. In cazul in care Clientul nu primeste certificatul de garantie odata cu livrarea produsului sau produselor comandate, acesta il poate obtine oricand fie in contul de utilizator AlfaMarket.ro, fie prin solicitare la adresa canalelor de comunicare AlfaMarket.ro.
Conditiile de garantie nu se aplica in urmatoarele cazuri: s-a intervenit asupra produsului sau acesta a fost reparat si / sau modificat de personal neautorizat; numarul de serie al produsului, componentele sau accesoriile au fost modificate, anulate sau eliminate; produsul prezinta defecte fizice: lovituri, crapaturi, ciobituri, rugina, sau prezinta urme de utilizare in conditii neadecvate: tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la umiditate sau variatii mari de temperatura si presiune, manipulare incorecta, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor.
Detalii clare despre trasaturile caracteristice ale fiecarui produs sunt furnizate pe Site. Informatii cu privire la termenii si conditiile de garantie AlfaMarket.ro si instructiunile de utilizare generale a diferitelor tipuri de produse pot fi predate Clientului ca document in format digital, disponibile in contul AlfaMarket.ro sau pe Site. Daca aceste informatii nu au parvenit Clientului, acesta le poate obtine oricand prin solicitare la adresa canalelor de comunicare AlfaMarket.ro.
Clientul AlfaMarket.ro poate returna produsele achizitionate de pe Site si este indreptatit sa primeasca intreaga contravaloare platita pentru produse, in urmatoarele situatii:
- Produsele prezinta deteriorari severe care le fac neconforme;
- Produsele livrate sunt diferite (specificatii, cantitate etc.) fata de comanda plasata;
- Produsele prezinta defecte de fabricatie;
FORTA MAJORA SI CAZUL FORTUIT
AlfaMarket.ro nu va fi trasa la raspundere pentru niciun fel de intarzieri sau nereusite in indeplinirea serviciilor sale, daca intervine un caz de forta majora sau un caz fortuit. Forta majora include, dar nu se limiteaza la schimbari in legi sau reglementari, embargouri, razboaie, acte teroriste, revolte, incendii, cutremure, accidente nucleare, inundatii, greve, epidemii, pandemii, conditii meteorologice si acte ale hackerilor sau furnizorilor de servicii de internet. Cazul fortuit poate fi, dar fara a se limita la accident al transportatorului sau furnizorului.
PROPRIETATEA INTELECTUALA
Intregul continut al Site-ului, incluzand dar nelimitandu-se la logo-uri, reprezentari stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text si/sau continut multimedia prezentate pe Site, este proprietatea intelectuala exclusiva a AlfaMarket.ro, acesteia fiindu-i rezervate toate drepturile.
Clientului nu ii este permisa copierea, distribuirea, publicarea, transferul catre terte parti, modificarea si/sau altfel alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricarui continut in orice alt context decat cel original intentionat de AlfaMarket.ro, includerea oricarui continut in afara Site-ului, indepartarea insemnelor care semnifica dreptul de autor al AlfaMarket.ro asupra continutului precum si participarea la transferul, vanzarea, distributia unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afisarea continutului, decat cu acordul expres al AlfaMarket.ro.
Intregul Site este protejat de Legea nr. 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, iar pentru orice incalcare a proprietatii intelectuale, AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a sesiza instantele de judecata competente pentru recuperarea integrala a prejudiciului, precum si de a depune o plangere penala la organele judiciare pentru tragerea la raspundere penala a faptuitorului.
CLAUZE FINALE
Acesti Termeni constituie acordul integral dintre Client şi AlfaMarket.ro in ceea ce priveste obiectul oricarui Contract si inlocuieste orice alt acord, orice alta intelegere anterioara verbala sau scrisa dintre Client si AlfaMarket.ro.
Acest Contract are caracter obligatoriu. Clientul nu poate transfera, cesiona, greva sau instraina in niciun alt mod acest Contract sau oricare dintre drepturile sau obligatiile sale care decurg din acesta, fara acordul prealabil si scris al AlfaMarket.ro. AlfaMarket.ro poate transfera, cesiona, greva, subcontracta sau instraina in orice alt mod un Contract sau oricare dintre drepturile sau obligatiile AlfaMarket.ro care decurg din Contract.
Prezentului Contract, precum si oricarei utilizari a Site-ului li se vor aplica legea romana. Orice disputa cu referire la prezentele Termeni si Conditii care ar putea sa apara intre Client si AlfaMarket.ro sau partenerii sai se va rezolva pe cale amiabila. Daca acest lucru nu va fi posibil, conflictul va fi solutionat de catre instantele judecatoresti romane competente, conform prevederilor legale aplicabile.
In limita prevederilor Termeni si Conditii, AlfaMarket.ro nu va putea fi facuta responsabila pentru eventualele erori aparute pe Site din orice cauza, inclusiv din cauza unor modificari, setari, etc., care nu sunt facute de catre administratorul Site-ului.
Daca oricare dintre clauzele de mai sus va fi gasita nula sau nevalida, indiferent de cauza, aceasta clauza nu va afecta valabilitatea celorlalte clauze.
AlfaMarket.ro isi rezerva dreptul de a putea efectua orice modificari ale acestor prevederi, precum si orice modificari ale Site-ului / continutului / structurii acestuia / serviciului fara notificarea prealabila a Clientului.